Emigracijoje gyvenančių lietuvių vaikų ugdymo problematika

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Emigracijoje gyvenančių lietuvių vaikų ugdymo problematika
Alternative Title:
Educational problems of Lithuanian immigrant children
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama lietuvių kilmės vaikų ugdymo problematika užsienyje (JAV, Australijoje, Pietų Amerikoje ir Airijoje) bei šiek tiek paliečiamos vaikų sugrįžusių į Lietuvą, ugdymo problemos. Tai atliekama analizuojant Lietuvos teisės aktus, siekiant nustatyti Lietuvos dėmesį migravusiems vaikams bei ugdymo problematikai. Taip pat aptariamos praktinės problemos ir asmeninė patirtis, kadangi viena iš straipsnio autorių - Laima Liutikienė, daugiau nei 5 metus su šeima gyvena JAV, jau antrus metus vadovauja lituanistinei Dr. V. Kudirkos mokyklai (Elizabeth, NJ) bei augina du vaikus (9 metų dukrą ir 7 metų sūnų), lankančius ir amerikietiškąją, ir lituanistinę mokyklą. Straipsnyje taip pat naudojamasi 2007 mokslo metais Lietuvių išeivijos instituto atliktu tyrimu ir jo metu gautais rezultatais, autorių atlikta pasaulio lituanistinio švietimo atskirų darbuotojų/pedagogų apklausa ir asmenine patirtimi. [Iš straipsnio, p. 153]

ENThe article analyzes the current educational process of Lithuanian children living in emigration. Analytical framework of the article starts with a discussion about the existing normative architecture in Lithuania, followed by an overview of the situation in several regions: US, Australia, South America and Ireland. Until 2007 most aspects of immigration did not receive proper attention in Lithuania. The Strategy of Regulation of Economic Migration, pas-sed in April of 2007, was a first step to dll the gap. Meanwhile the Lithuanian immigrants in analyzed regions encounter many pro-blems, including weak national identity, a lack of information, a gap in communication between crucial institutions both in Lithuania and the foreign countries. The authors suggest that situation can be improved by creating a website for immigrants, promoting better coordination between institutions in and outside of Lithuania, creating new educational materials, and involving embassies, NGOs and public to participate in the process of maintaining national identity more actively. [From the publication]

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/103023
Updated:
2023-08-11 15:43:32
Metrics:
Views: 25
Export: