Speaker stance and engagement across disciplines in Lithuanian university lectures: the case of mes ‘we’ in medicine and business administration

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Speaker stance and engagement across disciplines in Lithuanian university lectures: the case of mes ‘we’ in medicine and business administration
Alternative Title:
Kalbėtojo pozicija ir santykio su adresatu kūrimas lietuviškose universiteto paskaitose: 'mes' atvejis medicinos ir verslo administravimo disciplinose
In the Journal:
Taikomoji kalbotyra. 2023, 19, p. 14-32
Summary / Abstract:

LTSiekiant geriau suprasti, kaip kalbėtojai pozicionuoja save ir kuria santykį su adresatu (-ais) sakytiniame akademiniame lietuvių diskurse, šioje analizėje tirti asmeninio įvardžio 'mes' semantiniai ir funkciniai ypatumai universiteto dėstytojų kalboje. Duomenys atskleidžia, kad dėstytojai, dėstantys verslo administravimą, vartojo tik aprėpiamąjį 'mes', kurio vartosena rodo dėstytojų pastangas skatinti studentų įsitraukimą ir mažinti atstumo tarp dėstytojų ir studentų jausmą. Neretais atvejais 'mes' vartotas pabrėžiant dėstytojo, kaip vedlio, vaidmenį. Kita vertus, medicinos dėstytojų kalboje rasta gana dažna išskiriamojo 'mes' vartosena atskleidė kur kas didesnį jų norą pabrėžti savo, kaip ekspertų medicinos disciplinoje, vaidmenį, kuris neišvengiamai kuria didesnę atskirtį tarp dėstytojo ir studentų. Raktažodžiai: sakytinis akademinis diskursas, asmeniniai įvardžiai, universiteto paskaitos, kalbėtojo pozicija, santykis su adresatu. [Iš leidinio]

ENTo gain a greater understanding of how speakers construct their disciplinary-situated identities and interact with their addressee(s) in Lithuanian spoken academic discourse, this corpus-based exploratory analysis focuses on the use of mes ‘we’ as a marker of stance and engagement in lecturers’ speech in Lithuanian university lectures on business administration and medicine. The data reveals that the lecturers in business administration used only the inclusive mes ‘we’, which is known to promote student involvement and strengthen lecturer-student rapport. The instructors in medicine frequently employed the exclusive reference to indicate their belonging to professional communities and highlight their level of expertise in the discipline, creating a sense of distance between the lecturer and the student audience. Keywords: spoken academic discourse, personal pronouns, university lectures, stance, engagement. [From the publication]

DOI:
10.15388/Taikalbot.2023.19.3
ISSN:
2029-8935
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/103014
Updated:
2023-08-10 21:22:36
Metrics:
Views: 20
Export: