LTDabartiniu metu organizacijos susiduria su itin dideliais pokyčiais versle. Keičiantis verslo aplinkai bei poreikiams, norint organizacijoms sėkmingai dirbti, privaloma daugiau dėmesio skirti darbuotojų įgūdžių lavinimui. Norint turėti konkurencinį pranašumą, išlaikyti gerai dirbančius darbuotojus, reikėtų remtis naujais vadovavimo metodais. Pasak N. Bozionelos (2007), šiais laikais didžiausiosiomis vertybėmis tampa sąmoningas ir savarankiškas darbas, o darbuotojas ir organizacija yra partneriai, tad jie dalinasi atsakomybę už sėkmę. Organizacija, norinti išsilaikyti ir sėkmingai konkuruoti rinkoje, gali taikyti vieną iš naujų vadovavimo/lavinimo būdų – ugdomąjį vadovavimą (angl. Coaching), dar vadinamą koučingu. Pasak T. Misiukonio (2016), koučingas – vadovavimo stilius, leidžiantis kitaip pažvelgti į vadovų ir darbuotojų santykius. Dirbant remiantis šiuo ugdymo būdu, darbuotojai auga ir patys pasiekia užsibrėžtus tikslus, kurie naudingi ne tik pačiam darbuotojui, bet ir organizacijai. Neale (2009) rašo, kad pagrindiniai koučingo, kaip vadovavimo stiliaus, tikslai yra didinti supratimą, skatinti atsakomybės jausmą, lengviau priimti pokyčius. Supratimo didinimas yra tiesiogiai susijęs su asmenine patirtimi, suvokimu. Dar iki 1980 m., ugdomasis vadovavimas buvo naudojamas tik sporte – atletams ir sporto komandoms. Dabar, kaip savarankiška disciplina, koučingas jau yra dėstomas pasaulio universitetų verslo mokyklose. P. Bluckert (2004) teigia, kad koučingo populiarumas stipriai auga ir augimas yra greitesnis nei kitų ugdomųjų modelių, tačiau koučingas yra vis dar formuojantis savo tapatybę.Koučingo naudos gali pasireikšti geresnių sprendimų priėmimu, didesniu atsakomybės jausmu, saviugda, motyvacija, tačiau koučingas reikalauja daug laiko, sukauptų žinių. Ugdomojo vadovavimo ekspertas gali padėti klientui išsikelti tinkamus klausimus, valdyti pokalbį, padėti suprasti ir pagreitinti visą mokymosi procesą, tačiau ieškoti atsakymų ir daug pastangų įdėti privalo pats klientas. Koučeris, kaip ugdomojo vadovavimo ekspertas, privalo mokėti suprasti savo klientą. Kad tai įgyvendintų sėkmingai, ugdančiajam vadovui reikia ištobulintų asmeninių savybių, tokių kaip aktyvusis klausimasis, empatija. Taip pat ekspertas turi mokėti pasirinkti tinkamą įrankį/metodologiją tikslui pasiekti. [Iš Įvado]
ENIn Lithuania, with the changing business environment, organizations pay more and more attention to skills development, conscious and independent work of employees. More organizations started using coaching as a management style. Coaching is a conversation in which the client is encouraged to think, to improve, and solve problems on a personal, or even at organizational level. Coaching manifests in better decision making, self-development, motivation, however, it requires a lot of time, skills and knowledge. The purpose of this research is to find out how coaching is applied in Lithuanian organizations. For this research to be completed, 10 coaching experts that have, on average, 6 years of experience in this field were interviewed. They mentioned that coaching can be applied very differently, depending on the coach itself. Usually, coaching is done with individuals, however, some of the coaches work with teams or whole organizations also. Experts mentioned that it could be hard for organizations to implement coaching because it requires a specific learning culture which may not be suitable for big corporations. Coaching is usually compared with other management or development methods, such as mentoring or traditional management, and while coaching excels in one’s development, it is known that it requires a lot of time to bring the best results. Experts believe that the popularity of coaching in Lithuania will grow, because it helps organizations to achieve goals, it encourages changes and improvement, also, it helps to grow leaders. [From the publication]