Automobilizacija Vilniuje iki Pirmojo pasaulinio karo

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Automobilizacija Vilniuje iki Pirmojo pasaulinio karo
In the Book:
Pasakojimai apie Vilnių ir vilniečius. 4 / sudarytoja Zita Medišauskienė. Vilnius: Lietuvos istorijos institutas, 2022. P. 121-143
Summary / Abstract:

LTPradedant pasakoti apie bet kurią miesto infrastruktūros srities istoriją reikia pabandyti nors truputį pažinti ir įsivaizduoti, kaip tam tikru laikotarpiu atrodė miestas. Pasakojimo pradžiai pasirinkau 1900 m., XIX-XX a. sandūrą. Tada visas miestas dar buvo kairiajame Neries krante ir tik už Žaliojo tilto dvi neilgos Kalvarijų ir Ukmergės gatvių atkarpos priklausė miestui. Žvėrynas tiktai kūrėsi, buvo užmiestis, bet jau keletą metų intensyviai bandė tapti miesto dalimi, o Antakalnis baigėsi ties dabartine Tverečiaus gatve. Pagrindinė miesto plėtros kryptis buvo Naujamiestis. Pietinėje pusėje, už geležinkelio, tik nedidelė dalis Naujo pasaulio (Naujininkų) ir Rasų rajonų priklausė miestui. 1899 m. spalio mėnesį keli miesto valdybos nariai kartu su miesto architektu apžiūrėjo Vilniaus priemiesčius ir pasiūlė pirmiausia prie miesto prijungti Naująjį miestą (Naujamiestis), Paplaują (Paupys) ir Šnipiškes. [Iš straipsnio, p. 122]

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/102773
Updated:
2023-07-31 15:42:22
Metrics:
Views: 17
Export: