LT1992 m, keičiant Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos lavinimo turinį, į jį reglamentuojančius dokumentus grįžo sąžinės sąvoka. Sąžinės ugdymas yra vienas pagrindinių tikslų, kuris tiesiogiai susijęs su doriniu ugdymu. Tačiau sąžinė dažniausiais aptariama įvairių moralės genezės ir žmoniškumo apskritai problemų kontekste, o jos aiškinimas priklauso nuo plataus spektro teorinių nuostatų. Todėl šio darbo tikslas – atsižvelgiant į bendras sąžinės sampratų bei moralinės savimonės kaitos tendencijas, išsiaiškinti sąžinės ugdymo mokykloje galimybes ir teorinius – vertybinius apribojimus.
ENDuring revision of the content of Lithuanian schools of general education in 1992, the concept of consciousness was brought back to regulating documents. Education of consciousness is one of the primary goals directly related with moral education. Nevertheless, consciousness is most often discussed in the context of moral genesis and humanity in general, and explanation depends on a broad spectre of theoretical provisions. The aim of the paper is to determine possibilities and theoretical – value limitations based on general tendencies of change in the concept of consciousness and moral self-consciousness.