LTŽaidybiškumas, kūrinių dialogas su aplinka dailininkui buvo labai svarbūs. Kartu su kaukėmis šiems performansams naudodavo ir švilpius, kuriuos Mončys pradėjo kurti 8-ojo dešimtmečio viduryje. Jie irgi kėlė mielus vaikystės prisiminimus, kai tėvas, grįždamas iš turgaus, parveždavo lauktuvių kokį švilpuką. Nors šie kūriniai artimi lietuviškiems molinukams – tokiais kaimo vaikai žaisdavo ir grodavo, ganydami gyvulius, – tačiau turi sąsajų ir su priešistoriniais muzikos instrumentais, su molio švilpynėmis (clay ocarina). Švilpių formą skulptorius susiedavo su išgaunamų garsų savitumu – jais galima pagroti nesudėtingas melodijas. [...]. [Iš teksto, p. 53]
ENLithuania is celebrating the centenary of the birth of sculptor Antanas Mončys (1921–1993). The anniversary is celebrated through various events, exhibitions and conferences as well as book publications. This renowned artist is strongly related to Lithuania and Samogitia and his work is deeply rooted in western Modernism. It looks like this artist is being discovered once again. [From the publication]