Ikimokyklinis ugdymas: raida, pedagoginės sistemos. Ikimokyklinės pedagogikos studija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ikimokyklinis ugdymas: raida, pedagoginės sistemos. Ikimokyklinės pedagogikos studija
Publication Data:
Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2010.
Pages:
579 p
Notes:
Bibliografija ir asmenvardžių rodyklė.
Contents:
Pratarmė — Įvadas — I. Pedagoginės sistemos samprata — II. Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo idėjų raidos istorinės ištakos — III. Ugdymas ir pedagoginė mintis feodalinėje epochoje — IV. Ugdymas atgimimo laikotarpiu — V. Jano Amoso Komenskio pedagogika - kokybiškai naujo pedagoginės minties etapo pradžia. „motinos mokykla“ - pirmoji ikimokyklinio ugdymo sistema šeimai — VI. Ikimokyklinio ugdymo teorijos ir praktikos plėtra švietimo epochoje (XVII, XVIII ir IX a. pirmojoe pusėje) — VII. Fridrichas Frėbelis. Pirmoji visuomeninio ikimokyklinio ugdymo sistema — VIII. Konstantino Ušinskio pedagogikos pagrindai, tautiškumo idėja grįsta ikimokyklinio ugdymo sistema — IX. Švietimas, pedagogika, ikimokyklinio ugdymo teorija ir praktika XIX a. antrojoje pusėje - XX a. pirmojoje pusėje — X. Polinos Kergomar ikimokyklinio ugdymo sistema - motinos mokyklos pagrindas — XI. Marijos Montesori ikimokyklinio ugdymo sistema — XII. Rudolfo Šteinerio pedagoginė sistema. Valdorfo vaikų darželis — XIII. Vaiko „interesų centrais“ grįsta Ovido Dekrolio ikimokyklinio ugdymo sistema — XIV. Jono Vabalo-Gudaičio ikimokyklinio ugdymo sistema (konstrukcinės sąveikos aspektas) — XV. Lietuvos vaikų darželių plėtros tendencijos: istorinės įžvalgos — Baigiamasis žodis — Literatūra — Asmenvardžių rodyklė.
Summary / Abstract:

LTLeidinyje susistemintos pasaulyje pripažintos įvairių istorinių epochų nuo antikos laikų ikimokyklinio ugdymo idėjos ir sistemos, apžvelgtos įvairių autorių, šalių bei tautų nacionalinės ikimokyklinio ugdymo raidos tendencijos, švietimo koncepcijos, teorinės ir praktikoje išbandytos ikimokyklinio ugdymo nuostatos, esminiai ugdymo ir švietimo sistemų ryšiai. Nors šiame leidinyje išsamiau yra nušviečiama ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo raida, tačiau siekiant sisteminio vientisumo kai kurių autorių pedagoginės sistemos pateikiamos kaip visuma, kurioje atskleidžiami ir mokyklinio amžiaus vaikų ugdymo bendrieji, principiniai klausimai. Ši ikimokyklinės pedagogikos studija skiriama pedagoginių universitetų ir kolegijų studentams, ikimokyklinio įstaigų pedagogams ir kitiems skaitytojams, besidominantiems mažų vaikų ugdymu. Praeities pedagoginės kultūros supratimas gali būti naudingas ne tik pedagogams, švietimo vadybininkams, siekiantiems tobulinti ugdymo bei švietimo darbą, bet ir kiekvienam žmogui, auklėjančiam savo vaikus ir save patį. [Anotacija knygoje]

ISBN:
9789955184607
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/102468
Updated:
2023-07-19 14:44:14
Metrics:
Views: 258
Export: