LTŠiandieninė mokykla, rūpindamasi sėkminga asmens ir visuomenės plėtra, be kitų veiklos uždavinių, turi išnaudoti visas įmanomas galimybes, skatinančias moksleivių mąstymą. Šio tikslo, be visų kitų galimų priemonių įmanoma siekti patarlėmis, kurių supratimas traktuojamas kaip vienas iš kalbos valdymo, kalbos ir mąstymo išsivystymo rodiklių. Disertacijos tyrimu norima nustatyti patarlių, kaip metaforinio mąstymo lavinimo priemonių, poveikį pradinėse mokyklose. Iškeliama hipotezė, kad sistemingas ir kryptingas pradinių klasių mokinių mokymas suprasti perkeltinę patarlių prasmę spartins metaforinio mąstymo vystymąsi.
ENToday’s schools caring for successful development of a person and the society should use all available possibilities to encourage thinking. In addition to other means, the goal may be achieved through proverbs, understanding of which is considered as an indicator of command of a language and development of speech and thinking. The research of the dissertation aims to determine the effect of proverbs as instruments for improvement of metaphor thinking in elementary schools. A hypothesis is made that a systematic and focused teaching of elementary students to understand the figurative meaning of proverbs will promote the development of metaphor thinking.