LT1997 metais prasidėjęs kaip kuklus, kauniečių kompozitorių muziką siekiantis propaguoti renginys, tarptautinis šiuolaikinės muzikos festivalis „Iš arti“ kasmet pristato plačią muzikos amplitudę – nuo XX a. ir šiandien kuriamų kūrinių kamerinės muzikos kolektyvams ir orkestrui. Daugybę metų festivalio metu vyksta koncertiniai, edukaciniai, dailės projektai, susitikimai su autoriais ir koncertai įvairiose erdvėse. Festivalio organizatoriai teigia siekiantys artumo su klausytojais, kūrėjais ir atlikėjais. Rengėjai nekelia tikslo pateikti muziką, skirtą siaurai specialistų grupei, tačiau siekia plėsti šiuolaikinės muzikos klausytojų skonį, ieško naujų ryšių su įvairiomis auditorijomis. Festivalio idėja yra sugretinti Lietuvos ir pasaulio muzikos procesus, kryptis ir aktualijas. Straipsnyje nagrinėjama Lietuvos kompozitorių sąjungos Kauno skyriaus kompozitorių kūrybos sklaida festivalio repertuare, analizuojama, kaip per gyvavimo metus keitėsi festivalio rengėjų koncepcijos, kokiomis kryptimis jis plėtėsi ir kokią vietą užima Kauno kultūriniame gyvenime. Straipsnyje neminimi koncertus dirigavę dirigentai, paliekant šią temą atskiram tyrimui. Naudotasi festivalio bukletuose pateikta informacija, pokalbių, susirašinėjimų su kompozitoriais metu užfiksuotomis mintimis. Reikšminiai žodžiai: Dalia Kairaitytė, Vidmantas Bartulis, Zita Bružaitė, Algimantas Kubiliūnas, Giedrius Kuprevičius, Giedrė Pauliukevičiūtė, Algirdas Brilius, Raimundas Martinkėnas, Viltė Žakevičiūtė, Kristina Mikuličiūtė-Vaitkūnienė, Darius Kučinskas, Vladas Švedas, Daiva Rokaitė-Dženkaitienė. [Iš leidinio]
ENThe international contemporary music festival “Iš arti” was started as a modest festival aimed at promoting the music of Kaunas composers. Now the festival annually presents a wide range of music, created in 20th and 21st century. The festival has hosted concerts in various spaces, educational art projects and meetings with composers. According to the organizers, the aim of the festival is to expand the listeners’ taste, and to compare the processes, directions and themes of Lithuanian and world music. This article examines the dissemination of the works of composers of the Kaunas department of the Lithuanian Composers’ Union in the festival repertoire, analyses how organizers have changed the way the festival is conceived throughout the course of its existence, the directions in which it has expanded, and the place it now occupies in Kaunas’s cultural life. [From the publication]