LTMūsų krašte vykstanti švietimo reforma – tai ne tik naujų tipų mokyklų steigimas. Tai ir pačių švietimo, pedagogikos teorinių pagrindų apmąstymas. Ypač svarbu atkreipti dėmesį į praeities pedagogines idėjas. Disertacijoje siekiama ištirti J. A. Komenskio ikimokyklinio ugdymo idėjų sklaidą XIX – XX a Lietuvoje, įvertinti jų reikšmę vaiko asmenybės formavimuisi ikimokyklinės pedagogikos plėtotei. J.A Komenskio idėjos apie vaiko ugdymą ikimokykliniame amžiuje be abejonės susijusios su dabartinėmis pedagogų teorijomis. Ryškiausiai ši sąsaja atsispindi akcentuojant individualumo svarbą, vertinant veiką kaip unikalią asmenybę.
ENThe education reform underway in our country involves far more than establishment of new types of schools. It also means rethinking of the essence of education and pedagogy. It is vital to review pedagogical ideas of the past. The dissertation aims to explore the spread of pre-school education ideas of J. A. Komenskis in Lithuania in the 19-20th centuries and assess the significance they had upon formation of a child’s personality and pre-school pedagogy. J. A. Komenskis’ ideas about education in pre-school age are undoubtedly related with theories of modern pedagogues. The link is most evident in the accentuation of the importance of individuality when viewing a child as a unique personality.