LTTyrimo tikslas – nustatyti 7-8 klasių mokinių kinestetinio mokymosi stiliaus raišką ir sąsajas su jų fiziniu aktyvumu. Tyrimo objektas – kinestetinio mokymosi stiliaus ir fizinio aktyvumo sąsajos. Hipotezė - moksleiviai, kurių ryškesnis kinestetinis mokymosi stilius, yra fiziškai aktyvesni negu moksleiviai, kurių ryškesnis vizualinis arba audialinis mokymosi stilius. Tyrime dalyvavo dviejų, patogiosios atrankos būdu pasirinktų, Kauno miesto bendrojo lavinimo mokyklų 7 ir 8 klasių moksleiviai. Vykdytas kiekybinis tyrimas, naudojant anketinės apklausos metodą. Respondentams buvo duoti du klausimynai. Pirmasis elektroninės versijos klausimynas „Koks mano mokymosi stilius?“ buvo naudojamas siekiant nustatyti moksleivių mokymosi stilių. Mokiniui atsakius į visus klausimus, parodyti apibendrinti rezultatai: šalia nurodyto mokymosi stiliaus parašytas jį atitinkančių mokinio pasirinktų atsakymų skaičius. Didžiausias pasirinktų atsakymų skaičius mokiniui parodė jo vyraujantį mokymosi stilių. Šiame tyrime pasirinktų atsakymų skaičius buvo prilygintas balams. Antrasis klausimynas (angl. Godin Leisure– Time Exercise Questionnaire, GLTEQ) naudotas nustatyti moksleivių laisvalaikio fizinio aktyvumo lygį. Tyrimo duomenų analizei taikyti standartiniai aprašomosios statistikos metodai. Nustatyta, kad apie 70 proc. visų respondentų reguliaria vidutinio-didelio intensyvumo fizine veikla laisvalaikiu užsiima rečiau nei 5 kartus per savaitę, t.y. neatitinka Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijų. Lyginant lyties aspektu, didesnis procentas merginų nei vaikinų buvo nepakankamai fiziškai aktyvios ir dideliu intensyvumu sportuoja rečiau (p<0,05). Nustatyta, kad visų tirtų mokinių dominuojantis mokymosi stilius yra kinestetinis. Lyginant tiek lyties, tiek ir klasės aspektu mokymosi stilių, raiška analogiška.Statistiškai reikšmingi skirtumai nustatyti tik analizuojant vizualinį mokymosi stilių lyties aspektu (p<0,05). Tyrime iškelta hipotezė pasitvirtino iš dalies, kadangi kinestetinio mokymosi stiliaus raiška statistiškai reikšmingai siejosi tik su visų tiriamųjų vidutinio intensyvumo fizinio aktyvumo (FA) dažnumu, bei mažo intensyvumo 8 klasių mokinių FA dažnumu. Raktažodžiai: mokymosi stiliai, kinestetinis mokymosi stilius, fizinis aktyvumas, paaugliai. [Iš leidinio]
ENThe aim of research – to identify the kinesthetic learning style expression of 7th-8th grade pupils and it’s relationships with their physical activity The object – pupils’ kinesthetic learning style and physical activity. Hypothesis – pupils with more strongly expressed kinesthetic learning style are more physically active than pupils with more strongly expressed visual or auditory learning styles. The 7th and 8th grade students of two Kaunas city general education schools, selected by convenient selection, participated in the research. A quantitative study was conducted using a questionnaire survey method. Respondents were given two questionnaires. The first electronic version of the questionnaire, ‚What is my learning style?‘ was used to identify students‘ learning styles. When the student answered all the questions, the summarized results are shown: next to the indicated learning style, the number of corresponding answers selected by the student is written. The highest number of selected answers showed his or her predominant learning style. The number of responses selected in this study was equated to scores. The second questionnaire - the Godin Leisure- Time Exercise Questionnaire (GLTEQ) which was used to measure students‘ levels of leisure-time physical activity. Results and conclusions. It was found that about 70 percent of the researched 7th – 8th grade pupils in their spare time are not sufficiently physically active and do not meet the WHO recommendations to be physically active for at least an hour every day, when the intensity of the activity is moderate-to-vigorous . Researching further, boys were performing daily physical activities more frequently and they were more likely to perform high intensity physical activities than girls (p<0.05). Finally, taking the aspect of the different grade pupils, there was no significant difference found.It was found that the dominant learning style of all the researched pupils was kinesthetic, second most common learning style was visual In comparison to each other, both the gender and pupils from different grades analysis showed identical expressions of the learning styles. Statistically significant distinction was found only while analyzing different gender pupils within visual learning style (p<0.05). The investigation revealed that kinesthetic learning style was significantly associated with moderate physical activity frequency in total group.Moreover, it was found out that kinesthetic learning syle is significantly related to the light intensity physical activity in students group. The study hypothesis was partially confirmed, because it was found statistically significant associations with only variables of physical activity measured. Keywords: learning styles, kinesthetic learning style, physical activity, adolescents. [From the publication]