Pacientų sveikatos mokymas priėmimo – skubiosios pagalbos skyriuje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pacientų sveikatos mokymas priėmimo – skubiosios pagalbos skyriuje
In the Journal:
Sveikatos mokslai [Health sciences in Eastern Europe]. 2023, t. 33, Nr. 2, p. 154-160
Summary / Abstract:

LTSveikatos mokymas užima svarbią vietą šiandieninės sveikatos priežiūros sistemoje. Pagrindinis vaidmuo organizuojant sveikatos mokymą dažniausiai tenka slaugytojui. Slaugytojo sveikatos mokymo užduotis – padėti pacientui tapti nepriklausomu ir pasirūpinti savimi sveikimo metu. Pastaruoju metu priėmimo – skubiosios pagalbos skyrius tampa pirmąja pacientų kreipimosi vieta, jų skai- čius nuolat didėja, tad priėmimo – skubiosios pagalbos skyrius yra tinkama pacientų sveikatos mokymo vieta. Darbo tikslas – išnagrinėti pacientų sveikatos mokymą priėmimo – skubiosios pagalbos skyriuje, atsižvelgiant į naujausius mokslinės literatūros šaltinius. Mokslinės literatūros paieška buvo vykdoma tarptautinėje duomenų bazėje PubMed, naudotasi mokslinių publikacijų paieškos sistema Google Scholar. Pagal atrankos kriterijus rastos 7 viso teksto mokslinės publikacijos, paskelbtos nuo 2017 m. Duomenų apdorojimui taikytas aprašomosios kokybinės turinio analizės metodas. Analizuojant mokslines publikacijas išsiaiškinta, kad sveikatos mokymas yra svarbus ir būtinas priėmimo – skubiosios pagalbos skyriaus pacientams, tačiau dėl daugybės kliūčių jis šiame skyriuje nevyksta arba vyksta tik iš dalies. Atliktos literatūros apžvalga parodė pacientų sveikatos mokymų algoritmų naudojimo svarbą. Efektyviam pacientų mokymo užtikrinimui, priėmimo – skubiosios pagalbos skyriaus slaugytojai turi reguliariai atnaujinti profesines žinias ir įgūdžius. Raktažodžiai: pacientų mokymas, sveikatos mokymas, slaugytojai, priėmimo – skubiosios pagalbos skyrius. [Iš leidinio]

ENHealth education occupies an important place in today’s health care system. The main role in organizing health education usually falls to the nurse. The nurse’s task in health education is to help the patient become independent and take care of himself during recovery. As the emergency department has recently become the first point of contact for patients and the number of patients continues to grow, the emergency department is an appropriate place to conduct patient health education. The aim of the work is to examine the health education of patients in the emergency department, taking into account the latest sources of scientific literature. The search for scientific literature was carried out in the international database PubMed, and the search system for scientific publications Google Scholar was also used. According to the selection criteria, 7 full-text scientific publications published since 2017 were found. The method of descriptive qualitative content analysis was used for data processing. An analysis of scientific publications revealed that health education is important and necessary for patients in the emergency department, but it does not take place in the emergency department, or it does not take place in part due to many barriers. A literature review revealed the importance of using algorithms in patient health education. It has been observed that for the effective provision of patient education, the nurses of the emergency department must have and regularly update their professional knowledge and skills. Keywords: patient education, health education, nurses, emergency department. [From the publication]

DOI:
10.35988/sm-hs.2023.067
ISSN:
1392-6373; 2335-867X
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/101943
Updated:
2023-07-05 15:40:45
Metrics:
Views: 41    Downloads: 8
Export: