LTCOVID-19 pandemijos metu karantinas sutrikdė vaikų ir paauglių mokymosi procesą, pasikeitė dienos ir miego režimas, gyvensena. Padidėjo prie ekranų praleidžiamas laikas, sumažėjo fizinis aktyvumas. Tyrimo tikslas – įvertinti Lentvario gimnazistų požiūrį į nuotolinį mokymąsi bei nuotolinio mokymo sąsajas su mitybos ir fizinio aktyvumo pokyčiais. Atliktas momentinis kiekybinis tyrimas, kurio metu anoniminės anketinės apklausos būdu apklausti 216 trijų Lentvario miesto mokyklų I – IV gimnazijos klasių mokiniai, atsako dažnis – 100 procentų. Duomenų statistinė analizė atlikta Microsoft Excel ir OpenEpi programomis. Kintamieji aprašyti absoliučiais skaičiais bei procentais, apskaičiuoti 95 proc. pasikliautinieji intervalai (PI). Pasiskirstymo skirtumams nustatyti buvo panaudotas Pearson chi kvadrato testas. Skirtumas laikomas statistiškai reikšmingu, kai p≤0,05. Daugiau nei pusei mokinių (51,9 proc.) labai patiko (patiko) mokytis nuotoliniu būdu, panaši dalis (53,7 proc.) mokinių teigė, kad labai norėtų arba norėtų ir vėl mokytis nuotoliniu būdu. Kas dešimtas mokinys (11,1 proc.) nurodė, kad mokytis namuose nuotoliniu būdu nepatiko arba labai nepatiko. Kas penktas (20,4 proc.) nenorėjo arba labai nenorėjo ir vėl mokytis nuotoliniu būdu. Daugiau nei pusė mokinių (50,9 proc.) nurodė, kad karantino metu pasikeitė jų mitybos įpročiai. Iš jų daugiau nei 70 proc. teigė, kad karantino metu pradėjo valgyti pusryčius. Daugiau nei pusė mokinių (54,6 proc.) nurodė, kad karantino metu pasikeitė jų fizinis aktyvumas. Iš jų daugiau nei pusė (56,8 proc.) pradėjo mankštintis, daugiau nei ketvirtadalis (27,1 proc.) nustojo mankštintis, kas penktas mokinys (22,9 proc.) pradėjo bėgioti. Raktažodžiai: COVID-19 pandemija, nuotolinis ugdymas, fizinis aktyvumas, mitybos įpročiai. [Iš leidinio]
ENDuring the COVID-19 pandemic, quarantine disrupted the learning process of children and teenagers, their daily and sleeping habits, lifestyle changed. Time spent at screens has increased, and physical activity has decreased. The aim of the study is to evaluate Lentvaris high school students‘ attitude to distance learning and the links between distance education and changes in nutrition and physical activity. A quantitative instantaneous survey was conducted, during which 216 students of 3rd - 4th grade gymnasium classes of three schools of Lentvaris city were interviewed by anonymous survey, the response rate was 100 %. Statistical analysis of the data was performed using Microsoft Excel and OpenEpi programs. The variables are described in absolute numbers and percentages, calculated confidence intervals (CI) of 95 %. The Pearson chi-quadrate test was used to determine differences in distribution. The difference is considered statistically significant at p≤0.05. More than half of the students (51.9 %) really liked / liked distance learning, a similar part (53.7 %) of the students stated that they really would like or would like to have distance learning again. One in ten students (11.1 %) stated that they did not like or did not like very much the distance learning at home. One in five (20.4 %) students did not want to or did not want very much to study remotely again. More than half of the students (50.9 %) stated that their eating habits had changed during the quarantine. Of these, more than 70 % said they began eating breakfast during the quarantine. More than half of the students (54.6 percent) reported a change in their physical activity during quarantine. More than half of them (56.8 %) started exercising, more than a quarter (27.1 %) stopped exercising, and every fifth student (22.9 %) started running. Keywords: COVID-19 pandemic, distance education, physical activity, eating habits. [From the publication]