ISO tolerancijų ir suleidimų parinkimo skaitmenizavimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
ISO tolerancijų ir suleidimų parinkimo skaitmenizavimas
Alternative Title:
Digitisation of ISO tolerances and fits selection
In the Journal:
Darnios aplinkos vystymas [Sustainable environmental development]. 2023, 1, 20, p. 16-24
Summary / Abstract:

LTAukštosios mokyklos, rengiančios inžinerijos specialistus pramonei, nenorėdamos atsilikti nuo Pramonė 4.0 keliamų reikalavimų darbuotojų skaitmeninei kompetencijai diegia interaktyvias, patirtines edukacines sistemas ir skaitmenines technologijas. Šiame straipsnyje identifikuojamos skaitmeninimo, skaitmenizavimo ir skaitmeninių transformacijų sąvokos. Aptariamos Pramonė 4.0 sąlygotos ateities darbuotojų galimybės išlikti darbo rinkoje, reikalaujančioje skaitmeninių kompetencijų. Svarstomi Švietimas 4.0 iššūkiai, sprendžiantys aukšto lygio specialistų rengimą, studijų infrastruktūros, mokymosi ir ugdymo aplinkų modernizavimo, pažangių (IT ir kitų) technologijų diegimo perspektyvas, dėstytojų skaitmeninių kompetencijų tobulinimą. Straipsnyje pristatoma autorių sukurta mokomoji kompiuterinė programa MATAS, skirta ISO tolerancijų ir suleidimų parinkimui optimizuoti: leidžianti parinkti matmenų nuokrypas, pamatyti tolerancijų laukų išsidėstymo vizualizacijas, rasti rekomendacijų apie suleidimų parinkimą, jų skaičiavimo metodus, taikymą ir žymėjimą brėžiniuose; suteikianti galimybę studentams savarankiškai spręsti techninių matavimų uždavinius arba pasitikrinti gautus rezultatus bei padedanti dėstytojams lengviau organizuoti studijų procesą. Straipsnyje taip pat pristatomos tolerancijų ir suleidimų sistemos, teisinė metodologija, aptariamas nuokrypųklasifikavimas ir normavimas. Reikšminiai žodžiai: aktyvūs studijų metodai, mokomoji kompiuterinė programa MATAS, techniniai matavimai, tolerancijos, suleidimai. [Iš leidinio]

ENThe object of the study is the digitisation of the teaching/learning process in the subject of Technical Measurement. One of the most important topics in Technical Measurement is the application of the ISO tolerances and fits systems in mechanical engineering, therefore the aim of the study is to optimize the process of teaching the selection of ISO tolerances and fits by developing a software tool. To keep pace with the digital competence requirements of Industry 4.0, higher education institutions, which are training engineering professionals for industry, are introducing interactive, experiential education systems and digital technologies. This paper identifies the concepts of digitisation and digital transformation. It discusses the potential of Industry 4.0 for future workers to survive in a labour market demanding digital competences. Education 4.0 challenges are considered, addressing the training of high-level professionals, the prospects for modernising study infrastructure, learning and educational environments, the introduction of advanced (IT and other) technologies, and the development of digital competences of teachers. The paper presents the MATAS educational computer program developed by the authors, designed to optimise the selection of ISO tolerances and fits: it allows selecting dimensional tolerances, visualizing the location of the tolerances fields, providing guidance on the selection of tolerances, their calculation methods, their application and marking on drawings; it enables students to solve the tasks of technical measurements independently or to check the calculated results, and it also makes it easier for lecturers to facilitate their teaching process. The paper also introduces tolerances and systems of fits, legal methodology, classification, and normalization of tolerances. Keywords: Active learning methods, educational computer programme MATAS, technical measurements, tolerances, fits. [From the publication]

DOI:
10.52320/dav.v20i1
ISSN:
2538-9017; 2538-9025
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/101554
Updated:
2023-06-02 13:21:38
Metrics:
Views: 50    Downloads: 2
Export: