LTPatyriminis vaikų ugdymas – tai procesas, kurio metu vaikai žinias įgauna per asmeninę patirtį, įsitraukę į veiklas, kurioms pirmiausiai jie gali patys pasiruošti, sugalvoti jų turinį ar pakreipti jį norima linkme, vėliau siekdami įgyvendinti savo sumanymus apmąstyti, kas pasisekė, ir ką būtų galima padaryti kitaip sekantį kartą. Viso to tikslas – padėti mažam žmogui priimti ir įsisąmoninti visą savo patyrimą, kurį jis kasdien įgauna ir kurio dėka gali pozityviai augti, tapti asmenybe, sąmoningai rinktis, turėti galimybę gyvenime nuolat kisti. Nors patyriminio ugdymo/-si samprata mokslinėje literatūroje analizuojama jau ne vienerius metus, tačiau, ikimokyklinio ugdymo įstaigose vis dar pasigendama veiklų, kurių metu būtų sudaromos sąlygos vaikui patirtį kaupti aktyviai veikiant, tyrinėjant, eksperimentuojant, atrandant, atliepiant jo patirtį, gebėjimus, pomėgius. Dar mažiau jų taikoma priešmokyklinio ugdymo grupėse. Užsakomojo tyrimo metu išryškėjo patyriminio ugdymo konkrečioje ikimokyklinio ugdymo įstaigoje privalumai ir ribotumai, pateiktos rekomendacijos pedagogams, kaip ugdyti priešmokyklinio amžiaus vaikų pažinimą per patirtį. Reikšminiai žodžiai: patyriminis vaikų ugdymas, vaikų pažinimo kompetencijos ugdymas, patyriminės veiklos. [Iš leidinio]