LTStraipsnyje aptariamos vaiko sakytinės kalbos ugdymo/plėtojimo meninėje (dailės) veikloje galimybės. Pristatomi ir aptariami tyrimo rezultatai. Tyrimui naudoti mokslinės literatūros ir dokumentų analizės, apklausos (raštu, žodžiu) metodai. Tyrimas atskleidė - siekiant ugdyti vaikų sakytinę kalbą svarbu derinti įvairias poveikio priemones/būdus: kalbos aparato lavinimą, sąveiką su ugdytojais, kalbos stimuliavimą įvairiomis priemonėmis, veiklomis, specialiąją pagalbą kalbos korekcijai. Smulkiosios motorikos lavinimas, įvairiais darbo būdais ir priemonėmis dailinėje veikloje, gali tapti kalbos raidos sutrikimų prevencijos priemone. Tėvams trūksta informacijos apie ugdymo įstaigoje taikomas vaikų kalbinės raiškos plėtojimo būdus; pedagogai ir tėvai, kaip pagalbos būdus, lavinant/ skatinant vaikų kalbą, nurodo tik logopedo teikiamą pagalbą. Reikšminiai žodžiai: bendravimas, dailė, ikimokyklinis amžius, kalbos garsų tarimas, kalbos ugdymo procesas, sakytinė kalba, smulkioji motorika, vaiko. [Iš leidinio]