LTVaiko globa (rūpyba) yra įtemptas procesas, kurio metu stengiamasi vaikui suteikti tinkamas sąlygas augti ir vystytis. Globėjai (rūpintojai), priimdami vaiką į savo šeimą, gali stokoti žinių ir įgūdžių, kaip atliepti vaiko poreikius (DeGarmo, 2013). Savipagalbos grupėse dalinantis patirtimi su kitais globėjais (rūpintojais), gali būti aptariami sunkumai ir taip prisidėti prie jų įveikimo, užtikrinant geresnes globos (rūpybos) sąlygas vaikui. Šio tyrimo problema – kokios yra nuolatinių globėjų (rūpintojų), globojančių likusius be tėvų globos vaikus šeimoje, patirtys dalyvaujant savipagalbos grupėje? Straipsnyje aptariami savipagalbos grupių tipai ir organizavimas, šių grupių raidos stadijos bei savipagalbos grupių funkcijos. Remiantis teisiniais dokumentais ir literatūra, aprašomos nuolatinių globėjų (rūpintojų), globojančių likusius be tėvų globos vaikus šeimoje, patiriamos problemos ir sunkumai globojant vaiką. Pateikiama nuolatinių globėjų (rūpintojų), globojančių likusius be tėvų globos vaikus šeimoje, patirčių dalyvaujant savipagalbos grupėje empirinio tyrimo duomenų analizė ir apibendrinimas. Buvo atliktas kokybinis tyrimas pusiau struktūruoto interviu metodu. Tyrime dalyvavo 5 nuolatiniai globėjai (rūpintojai), lankantys savipagalbos grupes. Kokybinio tyrimo rezultatų analizė atskleidė, kad tyrime dalyvavusiems nuolatiniams globėjams (rūpintojams), globojantiems likusius be tėvų globos vaikus šeimoje, dalyvavimo savipagalbos grupėje patirtis yra teigiama. Informantai atskleidė, kad patiria priėmimą, palaikymą, bendrystę, atsiskleidimą.Informantai teigia, jog svarbiausios temos, kurios aptariamos savipagalbos grupėje yra ryšys su biologiniais vaikų tėvais, paauglystės amžiaus tarpsnio ypatumai, drausmės užtikrinimo būdai, globėjo savęs analizavimas. Taip pat iš tyrimo paaiškėjo, kad kai kuriems informantams trūksta laiko pasidalinti savo patirtimi, pradžioje sunku pasitikėti savipagalbos grupės nariais dėl susidariusių neigiamų nuostatų apie savipagalbos grupes. Reikšminiai žodžiai: globėjas (rūpintojas), likęs be tėvų globos vaikas, nuolatinė globa, savipagalbos grupė, vaikas. [Iš leidinio]
ENKey words: foster carer, children without parental care, permanent guardianship, self-help group, children. Relevance of the topic: guardianship is a stressful process of providing the right conditions for a child to grow and develop. Foster carers may lack social or psychological information that could hinder their understanding of the child’s feelings when they take the child into their family (DeGarmo, 2013). Sharing experiences with other foster carers can reveal the difficulties experienced in the fostering process and contribute to overcoming them at these stages, ensuring better conditions for fostering. Research problem: what are the experiences of permanent foster carers of children without parental care when participating in a self-help group? Research object: experiences of permanent foster carers (guardians) caring for children deprived of parental care in the family by participating in a self-help group. The aim of the research: to identify the experiences of permanent foster carers (guardians) caring for children deprived of parental care in the family by participating in a self-help group.Research tasks: 1. To theoretically explain the concept of self-help groups. 2. To describe the problems experienced by permanent foster carers of children deprived of parental care in the family. 3. To identify the experiences of permanent foster carers of children without parental care in the family in a self-help group. Research methodology and subjects: qualitative research, semi-structured interviews. 5 permanent foster carers (guardians) caring for children left without parental care in the family participated in the study. Results of the empirical research: The analysis of the qualitative research data revealed that foster carers of children without parental care in the family had a positive experience of participating in the self-help group. The informants reported experiencing acceptance, support, fellowship, and opening up to other people. The informants state that the most important topics discussed in the self-help group are: comunication with the biological parents of children, peculiarities of adolescence, ways of ensuring discipline, self-analysis of the guardian. The study also showed that some informants lack the time to share their experiences, and initially find it difficult to trust the members of the self-help groups due to negative attitudes towards self-help groups. [From the publication]