LTMaitinimas buvo tiekiamas iš vienkartinių indų gyventojų kambariuose. Socialiniai darbuotojai kartu su slaugytojais siuntė nuotraukas sveikatos priežiūros specialistams, konsultavosi telefonu. Pandemijos metu socialiniaims darbuotojams dėl pasikeitusių sąlygų, atsirado pokyčių darbinėje veikloje, o dėl kitų darbuotojų sergamumo padidėjo darbo krūvis. Reikšminiai žodžiai: COVID-19 pandemija, senyvo amžiaus asmuo, socialinės globos įstaiga, socialinės paslaugos. [Iš leidinio]
ENPandemijos laikotarpis palietė visą visuomenę. Šiuo ypatingu laikotarpiu socialinės globos įstaigų gyventojai ir darbuotojai susidūrė su emocine ir psichologine įtampa. Socialiniai darbuotojai turėjo laikytis Lietuvos Vyriausybės paskelbtų apribojimų, tenkinti socialinės globos įstaigų gyventojų psichologinius, socialinius, fizinius poreikius, taikydami įvairius bendradarbiavimo metodus. Šio tyrimo problema – kokie yra socialinių paslaugų teikimo ypatumai senyvo amžiaus asmenims socialinės globos įstaigose COVID-19 pandemijos metu? Straipsnyje yra atskleidžiami socialinių pasaugų teikimo ypatumai socialinės globos įstaigose senyvo amžiaus asmenims COVID-19 pandemijos metu. Atlikta mokslinės literatūros ir kokybinio tyrimo duomenų analizė. Tyrimo duomenų rinkimui buvo pasirinktas kokybinis tyrimas, taikant struktūruotą interviu. Tyrimo informantai yra socialinės globos įstaigų darbuotojai. Tyrimo metu išryškėjo socialinių paslaugų teikimo ypatumai socialinės globos įstaigose pandemijos metu. Informavimo ir konsultavimo paslaugas socialiniai darbuotojai teikė individualiai, išlaikydami atstumus. Tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos buvo teikiamos nuotoliniu būdu, dokumentai siunčiami paštu. Socialinių įgūdžių ugdymas buvo organizuojamas individualiai su kiekvienu socialinės globos įstaigos gyventoju, o vėliau – mažomis grupelėmis. Socialiniai darbuotojai skatino gyventojus susitvarkyti savo kambarį, palaikyti švarą. Karantino metu apgyvendinimas socialinės globos namuose buvo uždraustas, galimybė apgyvendinti atsirado tik po vakcinacijos.Main words: COVID-19 pandemic elderly, social care institution, COVID-19 pandemic, social services. Relevance of the topic: The pandemic has affected society as a whole. During this particular period, the population and staff of social care institutions encountered emotional and psychological tensions. Social workers had to adapt to the restrictions announced by the Lithuanian government, to meet the psychological, social and physical needs of the population of social care institutions by using various methods of cooperation. Problem of the research: What are the characteristics of the provision of social services for elderly people in social care institutions during the COVID-19 pandemic? Subject of the research: The characteristics of the provision of social services for elderly people in social care institutions during the COVID-19 pandemic. The purpose of the research is to: Highlight the specificities of the provision of social services to elderly people in social care institutions during the COVID-19 pandemic. The objectives of the research are to: 1. Provide the biopsychosocial characteristic of the elderly. 2. Describe activities of social workers working with elderly persons in social care institutions. 3. Describe the concept of a COVID-19 pandemic. 4. Identify the characteristics of the provision of social services for the elderly in social care institutions during the COVID-19 pandemic.Research methodology and subjects: Analysis of scientific literature, documentation, statutory data. A qualitative study through an applied structured interview was chosen for the collection of data for the research. The research involved four informants, namely social care workers working in institutions with elderly people for at least four years. Empirical research results: The research highlighted the specificities of the provision of social services during the pandemic: provided information and consultation services on an individual basis, while maintaining distances; provided mediation and representation services remotely and sent documents by post. The development of social skills was tailored individually, later for small groups. Social workers encouraged people to clean up their rooms and maintain cleanliness. During the lockdown, accommodation in social care homes was prohibited and was only possible after vaccination. The catering was provided in disposable tableware in the rooms of the population. Social workers sent photographs to healthcare professionals and consulted by telephone. Social workers have experienced a change in the working conditions during the pandemic. Some experienced increased workload as a result of infections among colleagues. [From the publication]