LTY kartos atstovai šiuo metu yra viena iš didžiausių amžiaus kohortų, kurios atstovai atlieka karinę tarnybą pasaulio ir Lietuvos kariuomenėje. Y kartos individai yra didesni individualistai, lyginant su ankstesnėmis kartomis, – X karta, kūdikių bumo karta. Kita vertus, atliekant karinę tarnybą tradiciškai iš individų reikalaujama didesnio įsitraukimo, atsidavimo kolektyviniam tikslui; lyginant su civilinėmis profesijomis – tai yra godi, totali bei socialiai izoliuota profesija (Soeters 2018, Soeters ir kiti 2006). Tyrimai rodo, kad Y kartos individai darbo rinkoje lengviau meta, keičia darbus, jei tai netenkina jų individualių lūkesčių. Straipsnio tikslas – atskleisti Lietuvos kariuomenėje tarnaujančių Y kartos individų (karininkų, puskarininkių) subjektyvius socialinės integracijos vertybinius bruožus. Tyrimas yra unikalus ir išskirtinis tuo, kad atskleidžia Y kartos karių socialinės integracijos vertybiškumo bruožus, kurių raiška karinėje tarnyboje yra socialinės įtraukties sąlyga. Tyrimas atliktas pusiau struktūruoto interviu būdu apklausus 22 Lietuvos kariuomenėje tarnaujančius ar tarnavusius kariškius. Straipsnyje pateikiami išskirtiniai kultūriniai aspektai (kūrybiškumo, darbo imitavimo, augimo, stagnacijos, naujovių bei proveržio slopinimo) leidžia apsvarstyti, su kokiais iššūkiais susiduria tikslinė grupė ir kaip ateityje vis didesniu iššūkiu taps Y kartos individų lūkesčiai karinėje tarnyboje. Raktiniai žodžiai: Y karta, struktūracijos teorija, karo sociologija, socialinė integracija. [Iš leidinio]
ENGeneration Y is currently one of the largest age cohort representatives performing military service worldwide and in the Lithuanian armed forces. Generation Y individuals are more individualistic compared to previous generations: generation X or- Baby Boomers. Meanwhile, military service requires greater involvement and dedication to collective goals from individuals, compared to civilian professions – it is a greedy, total, and more socially isolated profession (Soeters 2018, Soeters and et al. 2006). Research shows that Generation Y individuals leave the labor market more easily – they change jobs if they do not satisfy their expectations. The purpose of the article is to reveal the value features of social integration in the military service of generation Y individuals (officers and non-commissioned officers) serving in the Lithuanian armed forces. The study is exceptional because it reveals the value aspects of the social integration of generation Y soldiers – the implementation of which in the military service is a condition for social inclusion. The research is conducted using a semi-structured interview with 22 generation Y individuals who are actively performing military service in the Lithuanian armed forces or who have served previously but terminated their contracts prematurely. The article presents unique cultural aspects of the social integration of generation Y individuals into the armed forces, like the need for creativity and growth or alienating features like the imitation of work, stagnation, or suppression of innovations. That allows us to consider not only the current expectations of generation Y individuals in the military service but also to foresee the challenges awaiting Lithuanian armed forces in the future. Keywords: Generation Y, structuration theory, military sociology, social integration. [From the publication]