LTStraipsnyje analizuojama jaunimo religinio tapatumo, religingumo konstravimo problema bei jo sąveika su religine socializacija Lietuvoje. Remiantis 2019–2020 metais atliktų fokus grupių interviu su Lietuvos baigiamųjų klasių (11–12) moksleiviais duomenimis, straipsnyje analizuojamas jaunimo religingumo ir religinio tapatumo konstravimas bei jo santykis su religine socializacija Lietuvoje. Pirmiausia aptariamas jaunimo religinio tapatumo klausimas ir jo konstravimas šiuolaikinėje visuomenėje, nagrinėjamas pirminės ir antrinės (institucionalizuotos) socializacijos įtakos konstruojant religinį tapatumą ir švietimo, kaip socialinio instituto, vaidmuo religinei socializacijai. Pasitelkiant tyrimo informantų naratyvus straipsnyje aptariamas moksleivių ir mokytojų požiūris į jaunimo religinį tapatumą ir jo konstravimo veiksnius. Empirinio tyrimo duomenys atskleidė ypatingą mokytojo vaidmens vietą religinio tapatumo, religingumo konstravimo procesuose. Tyrimo duomenys taip pat parodė, kad tarp jo dalyvių vyrauja pasirenkamasis, o ne paveldimasis, religinio tapatumo bei religingumo konstravimo procesas. Reikšminiai žodžiai: jaunimas, religinis tapatumas, religingumas, religinė socializacija, religinis švietimas. [Iš leidinio]
ENThis paper analyses the issue of the construction of youth’s religious identity and religiosity as well as its interaction with religious socialization in Lithuania. Based on the data from focus group interviews conducted with the soon-to-be graduates of Lithuanian secondary schools (11th–12th graders) in 2019–2020, the paper analyses the issue of the construction of youth’s religiosity and religious identity as well as its relationship with religious socialization in Lithuania. First, the paper discusses the issue of youth’s religious identity and its construction in contemporary society, examining the influences of primary and secondary (institutionalized) socialization in the construction of religious identity and the role played by education as a social institution in religious socialization. Grounding on the narratives, the article shows the perspective of pupils and teachers on youth’s religious identity and the factors of its construction. The data of the empirical research revealed the unique role of the teacher in the processes of construction of religious identity and religiosity. The research data has also shown that the dominant process among the research participants is the chosen rather than inherited construction of religious identity and religiosity. Keywords: youth, religious identity, religiosity, religious socialization, religious education. [From the publication]