LTPranešime pristatomi kiekybinio tyrimo duomenys apie klasikinės muzikos klausymą bei vertinimą ikimokyklinio amžiaus vaikų aplinkoje. Analizuojant kiekybinio tyrimo rezultatus, muzika yra specialiai traktuojama kaip plataus kultūros teksto dalis, o klasikinė muzika - kaip vienas iš daugelio kultūros teksto esminių fundamentaliųjų dalių. Pranešime daroma ir įrodoma prielaida, kad jauna ir besivystanti asmenybė neturi pakankamo kultūros teksto žinojimo, todėl žaidybiškai jungiant skirtingas kūrybines veiklas su klasikinės muzikos klausymu, inicijuojant diskusiją apie muziką šeimoje ir darželyje, galima gana greitai pelnyti vaiko susidomėjimą net ir labai plačiu klasikinės muzikos diskursu. Prasminiai žodžiai: medija, klasikinė muzika, vaikas, ikimokyklinis ugdymas, kultūros tekstas. [Iš leidinio]
ENThe paper reviews data of a quantitative research on the listening and evaluation of classical music among pre¬ school children. In the analysis of the results of the research music is treated as a part of a wider cultural text, while classical music is seen as one of the most fundamental parts of the general cultural text. A hypothesis is raised and proved in the paper that a young developing individual does not possess sufficient knowledge of a cultural text, therefore, by teaming playfully various creative activities with the listening of classical music, by initiating discussion about music in the family and the kindergarten it is possible to gain quick attention of the child to the wide discourse of classical music. Keywords: media, classical music, child, pre-school education, cultural text. [From the publication]