LTPedagogų rengimas - labai atsakinga švietimo sistemos sritis. Nuo jų įgytos kompetencijos, turimų žinių didele dalimi priklausys ir jų mokinių, būsimų piliečių, motyvacija mokytis, gebėjimas orientuotis greit kintančiame pasaulyje. Ypač svarbus ikimokyklinio ugdymo pedagogų rengimas. Čia būsimasis pedagogas deda pamatus savo pagrindinei karjerai, įgyja veiklos įgūdžių suteikti ikimokyklinio amžiaus vaikams vienodas galimybes sėkmingo mokymosi startui. Pedagogikos išmanymas ir naudojimasis jos metodais atskleidžia ugdymo turinį, paremtą kultūrinės veiklos paveldu ir šiandienos fenomenais. Straipsnyje nagrinėjama aktuali problema: ar galima teigti, kad pedagogikos ir kultūros sąsajose ryškėtų ryšiai darnaus vystymosi švietimo kontekste, kurie padeda būsimiems pedagogams geriau suvokti pasirengimo tapti specialistu prasmę. Straipsnį sudaro du skyriai: vienas jų analizuoja pedagogikos ir kultūros esmę, jų abiejų dermę, atskleidžiama Lietuvos filosofų, pedagogų ir kultūros specialistų nuomonės apie pedagogikos ir kultūros kongruencinę priklausomybę. Antrojoje dalyje aptariama tyrimo eiga, analizuojami studentų atsakymai į klausimus, aptariami gauti rezultatai. Prasminiai žodžiai: kultūra, pedagogika, darnaus vystymosi švietimas, išprusimas. [Iš leidinio]
ENTeacher training is a very important field of education. Their students', i.e. future citizens' motivation to learn, ability to be oriented in a fast-developing world depends to a great extent on the teacher's competence and knowledge. The training of pre-school teachers is especially important. It helps the trainee teacher to lay the ground for his/her career, acquire skills necessary to provide the pre-school children with equal opportunities to start successful learning. The knowledge of pedagogy and application of its methods uncover the content of education based on cultural heritage and contemporary phenomena. The article analyses a topical problem: is it possible to claim that the relations allowing future teachers to improve their understanding of the meaning of becoming a specialist are emerging in the link between pedagogy and culture in the educational context of sustainable development. The article consists of two chapters. The first chapter deals with the analysis of the essence of pedagogy and culture, their correlation; it provides the insights of Lithuanian philosophers, teachers and cultural specialists on the congruential dependence of pedagogy and culture. The second part analyses students' answers to the provided questions, discusses the results of the analysis, its process. Keywords: culture, pedagogy, sustainable development education, sophistication. [From the publication]