LTŠi paroda yra viena iš Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rengiamo parodų ciklo, skirto Vilniui, dalių. Šį kartą norėta atskleisti miesto sakralumo aspektą. Kalbant apie sakralumo ženklus Lietuvos sostinėje galima buvo pasirinkti įvairius pjūvius, atspindėti įvairių religinių konfesijų įnašą. Dėl parodos apimties apsistota prie katalikiškojo paveldo objektų. Vilnius iki dabar garsėja kaip bažnyčių ir vienuolynų miestas, ir sakralinė katalikų architektūra neabejotinai yra viena svarbiausių meninio šio miesto vaizdo dominančių. Aušros vartai su malonėmis garsėjančiu Gailestingosios Dievo Motinos paveikslu yra viena garsiausių piligrimų lankomų vietų Lietuvos sostinėje. Šis paveikslas buvo gerbiamas ne tik Romos, bet ir graikų apeigų katalikų, taip pat stačiatikių, jis brangus tiek lenkų tautybės tikintiesiems, tiek lietuviams, tad savaip atspindi Vilniaus kultūrinį ir religinį daugiasluoksniškumą. [Iš teksto, p. 9]
ENThis exhibition is part of the cycle of events dedicated to Vilnius by the Lithuanian National Museum of Art. This time we look at Vilnius as a sacred city. The Lithuanian capital avails different approaches to the interpretation of the signs of sacredness, which reflect the input of a range of confessions practiced therein. Practical considerations limited the scope of the exhibition to Catholic heritage. Vilnius is famed as the city of churches and monasteries, while Catholic architectural heritage undeniably dominates its artistic panorama. The Gates of Dawn, with the renowned through its mercies image of the Blessed Virgin Mary, Mother of Mercy, is one of the major Vilnius pilgrim sites. Venerated by the Roman Catholics, by the Greek and Orthodox believers, treasured by devout Polish and Lithuanians, the icon of the Mother of Mercy reflects the complexity of cultural and religious Vilnius. [Extract, p. 16]