Gamtos išteklių pažinimas ir panaudojimas: edukacinė integruota anglų, gamtos ir IKT ugdymo veikla pradinėje mokykloje ,"Ąžuolo vaišės"

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Gamtos išteklių pažinimas ir panaudojimas: edukacinė integruota anglų, gamtos ir IKT ugdymo veikla pradinėje mokykloje ,"Ąžuolo vaišės"
Alternative Title:
Education about use of natural resources: educational intergrated activities of english, world around us and ICT subjects in primary school
In the Journal:
[Natural Science Education in a Comprehensive School]. 2021, 27, p. 43-50. Gamtamokslinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje
Summary / Abstract:

LTTvirtos sąsajos su realia aplinka, mokymasis ir gilinimasis į ją yra labai svarbios ir lengvinančios ugdymo(si) procesą sąlygos. Integruojant du ar daugiau dalykų, ne tik įgaliname ugdytinius sužinoti ir pritaikyti įvairias žinias, įgyti gyvenimui reikalingų gebėjimų (Gresnigt ir kt., 2014), bet tuo pačiu suteikiame galimybę patirti teigiamas emocijas bei sutvirtinti socialinius tarpusavio santykius. Šiuolaikinis mokymas(is), ypatingai nukentėjęs nuo gyvo kontakto nebuvimo, kaip niekada, nebeįsivaizduojamas be bendravimo, bendradarbiavimo. Dar XX a. antroje pusėje, šveicarų psichologas J. Piaget (Žukauskienė, 2012) pažymėjo, kad vaikui nuo 7 iki 11 metų vis dar nėra lengva spręsti hipotetines, abstrakčias problemas, ypač, kai jos pateikiamos žodine išraiška. Šiuo amžiaus tarpsniu vaikui lengviau tai daryti, kai suteikiame pavyzdžius arba daiktus, kuriais galima naudotis aktyvaus pažinimo metu (Žukauskienė, 2012). Šiuolaikiška mokykla siejama su patrauklaus ugdymo(si) turinio kūrimu. Integruotos ugdomosios veiklos metu, ugdytinis turi galimybę panaudoti žinias, glaudžiai susijusias su jo aplinka ir įgytas įvairių mokomųjų dalykų metu (Vilkelienė, 2005). Informacinių kompiuterinių technologijų (IKT) naudojimas anglų kalbos ir gamtos edukacinėje integruotoje veikloje, pasirinktas tikslingai. IKT naudojimas turi didelį privalumą, nes mokiniai pasidaro aktyvesni ieškodami informacijos, sprendžia problemas savarankiškai, mąsto, kuri informacija reikalinga užduoties sprendimui. Mokiniai taip pat tampa labiau motyvuoti, nes mėgsta naudotis informacinėmis kompiuterinėmis technologijomis (Dickson ir kt., 2019). Visą integruotą veiklą įprasmina darbo kartu modelis. Dirbdami drauge, mokiniai turi progą sustiprinti savo pasitikėjimo savimi jausmą, išreikšti save, kontroliuoti savo emocijas, mokytis stebint kitų elgesį [...]. [Iš Įvado]

ENProgress of educational intergrated activities at a primary school is dependent on the level of students‘ involvement in teaching-learning process. Abstract ideas and topics might be complicated to grasp and comprehend at such young age. Therefore, intergration of subjects such as English, World Around Us lessons and ICT ensures the learning is less difficult and more approachable. Learning a foreign language at as much as possible natural environment filled with natural sources, incorporating assisstance of new technologies makes the process of teaching-learning very attractive and enables students not only to enrich knowledge, but also improve social and foreign language communication skills. Beeing in nature students feel at ease, stay curious, positive and active moreso they learn to value natural resources. Learning in groups encourages confidence, empathy and helps gaining crucial multilingual and social competence for further life. Keywords: education, natural sources, multilingual/social competence. [From the publication]

DOI:
10.48127/gu/21.27.43
ISSN:
2335-8408
Related Publications:
Integruotas ugdymas: disciplinų integralumas nūdienos kontekste / Aldona Vilkelienė. Pedagogika. 2005, 80, p. 159-163.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/100530
Updated:
2023-04-19 21:56:18
Metrics:
Views: 11    Downloads: 1
Export: