LTVilniaus universiteto Geologijos muziejus jaunimo bei visuomenės gamtamoksliniam švietimui tarnauja jau virš dviejų šimtų dvidešimt metų (Rudnickaitė, 2006a; 2006b; 2007; 2012; 2013; 2015; 2019; 2020; 2021a; 2021b; ir kt.). Net uždarius Vilniaus universitetą, Vilniaus Senienų muziejuje iš Vilniaus universiteto gamtos muziejų ir kabinetų likučių įsteigtuose ornitologijos ir mineralogijos kabinetuose paprastomis savaitės dienomis vyko pamokos mokiniams: 1859 metais - 246, 1861 metais - 335 pamokos (Keršytė, 2003). Tai, kad Geologijos muziejus turi sukaupęs neįkainojamus, moksliniu požiūriu dažnai unikalius eksponatus, atspindinčius Žemės bei gyvybės raidą nuo primityviausių iki dabartinių formų - leidžia jam tarnauti specialistų ruošimo baze. Be užsiėmimų studentams, čia vedamos bendro pobūdžio arba teminės ekskursijos moksleiviams. Pastariesiems tai dar ir puiki proga susipažinti su gamtamokslinėmis specialybėmis, atskirų sričių specialistų darbu [...]. [Iš Įvado]
ENThe article discusses the experience of the VU Geology Museum in popularizing the science of geology, conducting informal natural science education, and educating the public. It is claimed that non-formal education cannot replace consistent long-term education in general education schools in order to educate members of the society who are sufficiently enlightened in the issues of geological science. Informal education only complements, helps to interest, emphasize and consolidate the knowledge acquired at school. In order to improve the geological literacy of society, it is necessary to start with schoolchildren and students. Necessary: 1. To strengthen the geology component in the programs of general education schools, which is now very little. 2. Start teaching natural sciences with geology. Then move on to physical geography. 3. Practically incorporate geology into STEM. That this should be the course of education is also defined by the definitions of geological and geographical sciences. Keywords: geology museum, informal science education, STEAM, Vilnius University. [From the publication]