Dalijimosi žiniomis raiška virtualiose interesų bendruomenėse: skaitytojų bendruomenės tyrimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Dalijimosi žiniomis raiška virtualiose interesų bendruomenėse: skaitytojų bendruomenės tyrimas
Alternative Title:
Expression of knowledge sharing in virtual communities of interest: a reading community-based research
In the Journal:
Information and media. 2023, t. 95, p. 32-52
Summary / Abstract:

LTŠiuolaikinės visuomenės nariai, būdami aktyviais medijų naudotojais, gyvena bei vykdo profesinę, visuomeninę ar laisvalaikio veiklas, pasitelkdami medijas, o tai keičia iki tol įprastus būdus bei formas, kaip jie realizuoja savo poreikius bei tikslus. Skaitmenizacijos eroje iškyla įvairios virtualios bendruomenės, kurių nariai daug dėmesio skiria žinių kūrimo, apdorojimo ir dalijimosi praktikoms. Tyrėjai daug dėmesio skiria virtualioms praktikos bendruomenėms, tačiau mažiau tyrinėtas fenomenas – interesų bendruomenės. Įvairių interesų bendruomenių kontekste aktyviai veikia skaitytojų bendruomenės, besidalijančios savo žiniomis bei skaitymo patirtimi tarpusavyje. Straipsnyje pristatomas atliktas tyrimas, kurio metu buvo siekiama ištirti žinių dalijimosi raišką ir ją skatinančius veiksnius skaitytojų kaip bendrų interesų pagrindu besitelkiančioje bendruomenėje socialiniame tinkle Facebook. Tyrimo metu buvo tirta didžiausią narių skaičių turinti lietuviška skaitytojų bendruomenė, pritaikant kokybinės turinio analizės metodą. Galima teigti, kad su socialinių tinklų plėtra pastebimas įvairių interesų pagrindu besitelkiančių virtualių bendruomenių augimas, kuriose dalyviai veikia savanoriškais pagrindais, siekia realizuoti įvairius savo poreikius ir aktyviai dalyvauja kolektyvinio bendradarbiavimo procesuose. Pagrindiniai žodžiai: socialiniai tinklai; medijų naudotojai; virtualios interesų bendruomenės; žinios; dalijimasis žiniomis. [Iš leidinio]

ENMembers of modern society, being active media users, live and carry out professional, social or leisure activities with and on the media, which changes the previously usual ways and forms of how they realize their needs and goals. In the era of digitization, various virtual communities are emerging, whose members focus on the practices of knowledge creation, processing and sharing. Virtual communities of practice have received much attention from researchers, but communities of interest are a less researched phenomenon. In the context of communities of various interests, communities of readers are active, sharing their knowledge and reading experience with each other. The article presents the conducted research, during which the aim was to investigate the expression of knowledge sharing and the factors promoting it in a reading community on the social network Facebook. With the development of social networks, the growth of various virtual communities of interest is noticeable, in which participants operate on a voluntary basis, seek to realize their various needs and participate in collective cooperation processes. Community members have been found to have the knowledge to share. This awareness of the opportunity to benefit others and the resulting feedback empowers actors to create value for the community. Keywords: social networks; media users; virtual communities of interest; knowledge; knowledge sharing. [From the publication]

DOI:
10.15388/Im.2023.95.64
ISSN:
2783-6207
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/100394
Updated:
2023-08-18 18:21:36
Metrics:
Views: 37    Downloads: 5
Export: