LTStraipsnyje nagrinėjamos viešųjų bibliotekų funkcijos krizinėse situacijose, aktualizuojant COVID-19 pandemijos kontekstą. Mokslinės literatūros analizė atskleidžia, jog COVID-19 pandemijos metu greta viešųjų bibliotekų vykdomų informacijos išteklių ir kultūrinių paslaugų aktualizuotojų (leidinių skolinimas, renginių organizavimas), partnerių (bendradarbiavimas su kitomis organizacijomis) ir vidinių planuotojų (sėkmingas bibliotekų funkcionavimo palaikymas) funkcijų ypač aktualus informacijos skleidėjų (dalijimasis šviečiamąja informacija, kova su infodemija), bendruomenės rėmėjų (bendruomenių, kuriose veikia bibliotekos, narių telkimas ir pagalba jiems) bei edukatorių ir ugdytojų (krizinėje situacijoje reikalingų kompetencijų ugdymas) funkcijų vykdymas. Straipsnyje pateikiami Šiaulių regiono bibliotekose atlikto tyrimo rezultatai, leidžiantys iš empirinės perspektyvos išnagrinėti viešųjų bibliotekų atliktas funkcijas COVID-19 pandemijos kontekste, įvertinti atskirų funkcijų vykdymo situaciją, palyginti šiuos duomenis su užsienio šalių bibliotekose atliktų tyrimų rezultatais bei numatyti galimybes pandemijos metu aktualizuotoms funkcijoms stiprinti. Atliktas tyrimas yra reikšmingas ne tik COVID-19 pandemijos, bet ir kitų krizinių situacijų kontekstuose. Pagrindiniai žodžiai: viešosios bibliotekos; COVID-19; infodemija; skaitmeninė įtrauktis. [Iš leidinio]
ENThe article analyzes the functions of public libraries during crisis, putting emphasis on the context of the COVID-19 pandemic. The analysis of the scientific literature reveals that during the COVID-19 pandemic in addition to such libraries’ functions as providers of informational resources and cultural services (book loans, organizing cultural events), partners (collaboration with other organizations) and internal planners (maintenance of successful functioning of libraries) the functions of information disseminators (dissemination of trustworthy information, fight against infodemic), community supporters (care for and support to community members) and educators and trainers (development of competencies relevant during crisis) are particularly significant. The article presents the results of the survey conducted in Šiauliai region public libraries, which allows to examine the functions of public libraries during COVID-19 pandemic from the empirical perspective, to assess the situation of implementation of different functions, to compare them with the results from studies conducted in other countries, and to provide insights to strengthen the most prominent functions in the pandemic context. This research is important not only in the context of COVID-19 pandemics, but any crisis situation. Keywords: public libraries, COVID-19, infodemic, digital inclusions. [From the publication]