LTStraipsnyje kvestionuojama Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse numatyta sąlyga, kuria ribojama teismo galimybė konfiskuoti iš nusikaltimų gautą mažesnės nei 12 500 Eur vertės turtą išplėstinio turto konfiskavimo tvarka. Besivystanti ir, galima sakyti, įsibėgėjanti išplėstinio turto konfiskavimo taikymo praktika daro šį klausimą jau ne tik principinį, bet ir praktinį. Straipsnyje analizuojama, kiek tokia sąlyga dera su legalumo principu, iš kurio išplaukia principas iš neteisės teisė nekyla, o aptariamame kontekste – iš nusikaltimo nekyla net ir nedidelės vertės turtinė teisė. Kartu pristatomi argumentai, kuriais teisinamas aptariamas ribojimas konfiskuoti nedidelės vertės nusikalstamu būdu gautą turtą - racionalaus teisėsaugos darbo organizavimo, proporcingumo, sistemiškumo. Prieinama prie išvados, kad vis dėlto pastarieji argumentai nėra vartojami tiksliai ir pagrįstai, ir jie neturi pakankamai svorio, kad pateisintų išimtį iš principo, kad iš neteisės teisė nekyla. Kartu straipsnyje prieinama prie išvados, kad konfiskuotino turto vertės ribojimas prieštarauja Europos Sąjungos teisei - Direktyvai 2014/42/ES. Pagrindiniai žodžiai: išplėstinis turto konfiskavimas, legalumo principas, racionali baudžiamoji politika, Direktyva 2014/42/ES, turto vertė. [Iš leidinio]
ENThe article discusses the clause provided in the Lithuanian Criminal Code, which limits the court’s extended powers of confiscation in regard of crime proceeds of value less than EUR 12,500. The developing practice of the application of extended powers of confiscation in Lithuania makes this issue not only a matter of principle but also a practical one. The article analyzes to what extent such a precondition is compatible with the principle of legality and in particular the principle that rights do not arise from wrongdoing (Ex iniuria ius non oritur). Further, the author discusses the arguments justifying the discussed limitation to confiscate low-value crime proceeds – rational organisation of law enforcement resources, the principle of proportionality and a requirement of legal systematicity. The article concludes that the latter arguments are not always used accurately. The limitations of law enforcement resources ought to be regarded by providing authorities with discretion, not by limiting confiscation powers. The principle of proportionality and legal systematicity are hardly applicable in the discussion due to the specific legal nature of the confiscation powers. In parallel, the article concludes that the limitation of the minimum value of confiscatable crime proceeds is contrary to the European Union law – Directive 2014/42/EU. Keywords: extended powers of confiscation, principle of legality, rational penal policy, Directive 2014/42/EU, assets value. [From the publication]