LTSusidūrus su COVID-19 pandemijos paskatintais pokyčiais, pradėta iš kitos perspektyvos žvelgti į visuomenės komunikacinius procesus, įsigalėjo virtualus bendravimas ir bendradarbiavimas. Virtuali komunikacija buvo pasitelkiama studijų procesui ir tapo kiekvieno studento kasdienybe: virtualiu tarpusavio bendravimu, paskaitomis, atsiskaitymais, vertinimo procesais bei informacijos sklaida ir net viso studijų proceso sampratos pokyčiais. COVID-19 pandemijos sukeltų visuomeninių pokyčių vykdomi tiriamieji procesai leidžia teigti, jog įvairūs komunikacijos lygmenys yra svarbūs studijų procese, o tiesioginis sąryšis tarp studentų tarpasmeninės komunikacijos kitimo bei studijų kokybės nėra iki galo išnagrinėta sritis. Todėl itin svarbu išsiaiškinti, kokią įtaką studentų tarpasmeninės komunikacijos pokyčiai turi studijų procesui bei rezultatams. Šio tyrimo tikslas – nustatyti Lietuvos studentų tarpasmeninės komunikacijos ypatumus COVID-19 pandemijos metu bei nustatyti šios komunikacijos įtaką studijoms. Tyrimui naudoti metodai: mokslinių šaltinių analizė, anketinė apklausa. Tyrimo rezultatai atskleidė akivaizdžią studentų tarpasmeninės komunikacijos bei studijų rezultatų pokyčių sąsają. Nors studentai linkę nuolat pasitelkti socialinius tinklus kaip populiariausią tarpusavio ryšio kūrimo priemonę, dauguma apklaustųjų pandemijos metu įvardijo labiau neigiamą tarpasmeninės komunikacijos patirtį, nes susidūrė su sunkesniu informacijos įsisavinimu, gyvo bendravimo ir diskusijų trūkumu, sudėtingesne asmenybės saviraiška.Apklaustieji pastebėjo ir dažnesnes psichologines problemas: baimę bendrauti pirmuose susitikimuose, depresijos požymius, studentų, kaip grupės narių, nepakankamą įvertinimą tarp bendraamžių. Apklaustųjų atsakymų tendencijos rodo, jog tarpusavio bendravimo pokyčių poveikį studijų procesui ir rezultatams studentai dažniausiai linkę vertinti kaip turintį vidutinį arba gana stiprų poveikį. Tarpusavio bendravimo dažnumas veikia kaip reikšmingas motyvacinis veiksnys, būtinas sėkmingam studijų procesui. Tik nedidelė dalis apklausoje dalyvavusių pastebėjo teigiamus komunikacijos patirties ypatumus: sustiprėjusį komandinį bendravimą, lengvesnį ir greitesnį problemų sprendimą, darbo procesą. Įvardydami, kokią komunikaciją įsivaizduoja kaip tinkamiausią tarp studentų, dažniausiai apklaustieji minėjo mišrų komunikacijos būdą. Reikšminiai žodžiai: tarpasmeninė komunikacija, COVID-19 pandemija, aukštasis mokslas, studentų komunikacija. [Iš leidinio]
ENFaced with the changes caused by the COVID-19 pandemic, scholars started to look at social communication processes from a different perspective, with virtual communication and cooperation obtaining a significant part of everyday life. Virtual communication is still used for studies and has become every student’s daily routine, including online lectures, the evaluation system, dissemination of information, changes in the concept and assessment of academic achievements and outcomes. Considering the research on the social changes caused by the strong indicator – the COVID-19 pandemic – the direct connection between the change in students’ interpersonal communication and the quality of studies is not a fully explored area. That is why, in the context of the dynamism of processes in higher education, it becomes important to find out what impact changes in students’ interpersonal communication have on the study process and results. The main problem of the study is that the changes in society caused by the COVID-19 pandemic have become inevitable. To better understand the shifts in interpersonal communication of Lithuanian students and the factors that determine them, it is important to focus on the insufficiently researched connection between these changes and the study process. The study aims to analyse the changes in the interpersonal communication of Lithuanian students during the COVID-19 pandemic and determine the impact of the changes on the study process and results. The methods used include analysis of scientific literature and other sources and a questionnaire survey. The review of theoretical sources focused on interpersonal communication and changes in this process and revealed the importance of this connection.One of the most important forms of information transfer, i.e., interpersonal communication, plays an important role in the study process, increasing motivation and inclusiveness. Changes during the COVID-19 pandemic show that e. studies cannot provide advantages typical of direct learning: communication and lack of motivation problems were observed during distance learning. It is extremely important to ensure the continuity of interpersonal communication and connection, which not only develops the necessary social and learning skills but also increases the aspiration of higher learning achievements in cooperation. The analysis of the questionnaire survey concerning the research group of respondents shows an obvious connection between interpersonal communication and changes in learning achievements. Although most respondents tend to use social networks as the most popular means of interpersonal communication, it is noticeable that during the pandemic, most students encountered more difficult information processing, a lack of direct communication and discussions, and decreased learning motivation. Hence, the respondents prefer the direct method of communication regarding studies. Keywords: interpersonal communication, COVID-19 pandemic, higher education, students’ communication. [From the publication]