LTMoksliniuose darbuose dėstytojai yra kaskart skatinami naudoti alternatyvias vertinimo priemones, nes jos įtraukia studentus į reflektyvią praktiką, kuri ne tik gerina įgytų žinių kokybę, bet ir skatina atsakingiau pažvelgti į mokymosi procesą, bei ugdo mokymosi visą gyvenimą įgūdžius. Literatūros apžvalga atskleidė, kad daugelis praktikų mokantys kalbos abejoja reflektyvios praktikos verte. Dažnai minima, kad kolegų vertinimo metodas užima per daug laiko, o studentai nėra pakankamai subrendę arba jiems trūksta pasitikėjimo ir motyvacijos kritiškai vertinti kolegas. Tyrimo tikslas – įvertinti studentų suvokimą apie kolegų ir dėstytojų vertinimus. Tyrimas pagrįstas procesinio mokymosi principu pritaikant tarpusavio vertinimo veiklas. Tyrimas atliktas su C1 bendrosios anglų kalbos lygio studentais per du skirtingus semestrus: vieną įprastą ir kitą nuotolinį (paveiktą COVID-19). Dalykas buvo sukurtas remiantis geriausia praktika atrasta analizuojant tarpusavio vertinimo mokslinę literatūrą. Priešingai bendrai nuomonei, studentai mėgavosi tarpusavio vertinimo procesu. Motyvuotų studentų vertinimai daugeliu atvejų buvo pripažinti naudingesni nei dėstytojų vertinimai. Įsitraukimas į tarpusavio vertinimą internete atskleidė dar gilesnį dalykų mokymąsi ir mokymosi visą gyvenimą įgūdžių demonstravimą. Tyrimo rezultatai parodė, kad mokymosi procesas buvo naudingesnis nei galutinis įvertinimas, o reflektyvi praktika yra labai veiksminga mokymosi procese. Reflektyvi praktika parodė sustiprintą mokinių įsitraukimą į mokymąsi, refleksiją ir kolegų vertinimą bei davė aiškią naudą studentams ir dėstytojams Reikšminiai žodžiai: mokymasis bendradarbiaujant, tarpusavio mokymosi metodas, tarpusavio vertinimas, mokymasis visą gyvenimą, kalbų mokymas. [Iš leidinio]
ENResearch studies now and again promote alternative assessment tools because they engage students in reflective practices that do not only improve the quality of the acquired knowledge, but also enhance responsibility towards working and learning ultimately developing lifelong learning skills. Literature review revealed that many practitioners doubt the value of reflective practice through a process of peer learning and peer assessment claiming the activities are too time consuming and students are not mature enough or lack confidence and motivation to assess peers critically. The aim of the research is to assess students’ perception of peer and teacher evaluations. The research is based on a process peer assessment and evaluation activity that has been carried out with the university students in C1 General English class over the two very different semesters: one regular and one online (affected by COVID-19). The course under investigation has been designed based on the best practices that have been discovered through literature review like modeling, oral feedback, peer review forms, classroom atmosphere, and cultural aspects of review. Against general perception, students seemed to enjoy the peer review process and valued it even more than teacher feedback when the peer reviewers were motivated. Engagement in peer review online demonstrated even deeper subject learning along with demonstration of lifelong learning skills. Several comments alluded to the idea that the learning process was more rewarding than final evaluation. Reflective practice in this process assignment showed enhanced students’ engagement in learning, reflection, and peer evaluation; therefore, supporting clear benefits for students and teachers engaged in the activity, and overall value that the reflective assignment has on learning. Keywords: collaborative learning, peer assessment, lifelong learning, language classroom. [From the publication]