LTŠiame straipsnyje pristatoma inovatyvios pilietinės edukacijos projekto praktika, adaptuojant integruoto mokymosi metodiką "Pilietis" darbui su kaimo vietovių jautriausių grupių vaikais ir jaunimu. Pasitelkiant veiklos tyrimo dalyvaujant strategiją, atlikti giluminiai interviu su jaunimo centre (1), vaikų dienos centre (3) ir atvirose jaunimo erdvėse (1) keturiose skirtingose kaimiškose gyvenvietėse dirbančiais jaunimo darbuotojais, kurie įgyvendino vietinius projektus. Rezultatai parodė, kad pilietiškumo interpretacija ugdant vaikus ir jaunuolius iš jautresnės aplinkos turėtų būti kontekstualizuota konkrečiose situacijose ir integruota į individualius poreikius, siekius bei galimybes. Rezultatai suteikia įžvalgų, kaip plėtoti pilietinį ugdymą dirbant su jautriausių grupių vaikais ir jaunimu mažesnėse gyvenvietėse. Esminiai žodžiai: pilietinis ugdymas, socialinės inovacijos, pozityvioji socializacija. [Iš leidinio]
ENThis article aims to present the practice of an innovative civic education project, adapting the integrated learning methodology "Project Citizen" to work with children and young people from vulnerable groups in rural areas. Using a participatory action research strategy, in-depth interviews were carried out with youth workers working in a youth centre (1), a day-care centre (3) and an open youth space (1) in four different rural settlements, who were implementing local projects. The results showed that the interpretation of citizenship in the education of children and young people from more vulnerable backgrounds should be contextualised in specific situations and integrated with individual needs, aspirations and capacities. The results provide insights into how to develop citizenship education when working with children and young people from vulnerable groups in smaller settlements. Keywords: civic education, social innovation, positive socialisation. [From the publication]