LTNaujausi tyrimai rodo, kad kalbų mokėjimas vis dažniau yra suprantamas kaip pridėtinės vertės požymis darbo rinkoje, tiesiogiai padedantis verslui įgyvendinti savo tikslus globalioje rinkoje. Straipsnyje atlikta kiekybinė darbo skelbimų turinio analizė, siekiant išsiaiškinti darbdavių poreikį ir keliamus reikalavimus užsienio kalbos mokėjimui įsidarbinant. Tiriamąją imtį sudarė tūkstantis keturi šimtai keturiasdešimt du (n=1442) darbo skelbimai, skelbiami Lietuvos, Latvijos ir Estijos darbo rinkai populiariose įsidarbinimo svetainėse. Buvo pasirinktos penkios verslo paslaugų sektoriaus pramonės šakos, informacinės technologijos, finansai ir apskaita, klientų aptarnavimas, verslo vadyba ir inžinerija atitinkamai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Darbo skelbimai buvo surinkti ir peržvelgti nuo 2021 metų rugsėjo mėnesio iki 2022 metų rugsėjo mėnesio. Tyrimas atskleidė, kad poreikis mokėti užsienio kalbą Baltijos šalių rinkose yra aukštas ir, kad užsienio kalbų mokėjimas įsidarbinant yra lygiagrečiai svarbus moksliniam žinojimui visose Baltijos šalyse. Tyrimo rezultatai parodė, kad šiandien rinkai reikalingas darbuotojas, gebantis sklandžiai ar labai sklandžiai komunikuoti užsienio kalba raštu ir žodžiu, mokantis kelias užsienio kalbas, įvairiais aspektais galimai įgyja konkurencinį pranašumą. Reikšminiai žodžiai: kalbos mokėjimas, darbo skelbimas, įsidarbinimas, verslo pramonės šaka, Baltijos šalys. [Iš leidinio]
ENRecent studies showed that language knowledge has, increasingly, become a value-add attribute that helps businesses to implement and satisfy their corporate goals in the globalized world as its services are highly demanded by employers in parallel to so-called hard skills in job advertisements. The paper presents a quantitative content-based analysis of foreign language knowledge requirements listed in job advertisements. The study results are based on data assessment from online job websites. The scope of the study was five industries-information technology, finance and accounting, organization and management, technical engineering, and customer service in three Baltic States - Lithuania, Latvia and Estonia. The dataset consists of one thousand four hundred forty-two (N=1442) job advertisements written in English, published on the job portal, and examined from September 2021 to September 2022. The study results revealed that foreign language communication has become an obligatory attribute of the examined industries in the Baltic States and an indispensable characteristic of any working position. Labour market in Lithuania, Latvia and Estonia seeks a candidate with highly fluent foreign language skills, advanced expression of thoughts and communication, able efficiently to present thoughts, ideas or comments and communicate correctly. Keywords: language knowledge, job advertisement, employability, business industry, the Baltic States. [From the publication]